משלוח חינם בכל הזמנה מעל 199 ₪!
זמן משלוח 2-5 ימי עסקים

🏠 > מאמרים

פעילות גופנית לחיית המחמד

כמה חשוב לשלב פעילות גופנית בשגרת חיית המחמד שלכם, ואיך לעשות את זה נכון. גם אצל חיות המחמד, ממש כמו אצל בני האדם, לפעילות הגופנית יש יתרונות גדולים בשמירה על הבריאות והכושר. פעילות גופנית לחיית המחמד שלכם תבטיח שהשרירים שלהם יהיו חזקים, שהלב שלהם יעבוד בצורה מיטבית, שהם יהיו גמישים ובעלי חוסן גבוה וישמרו על משקל גוף תקין.

פעילות גופנית לחיית המחמד

לבעלי חיים שונים עשויות להיות דרישות שונות. במאמר נבחן את הפעילות הנחוצה לכלבים ולחתולים.

פעילות גופנית לכלבים

לא רק טיול עם רצועה לכלב מסביב לשכונה

קיימים שפע של פארקים מוגדרים לכלבים, בהם מותקנים גם מתקני פעילות ייעודיים. חשוב לזכור, שבעת היציאה עם הכלב חשוב לקשור לו רצועה. כמו כן, קולר לכלב יכול לעזור לכם להגן עליו מפני טפילים. פטנט ישראלי מציע גם קולר נגד נביחות, שיאלף את כלבכם כך שתוכלו לטייל איתו בכל מקום מבלי שיבהיל אף עובר אורח.

  • חשוב להתאים את אופי הפעילות והעצימות שלו לסוג הכלב, לגילו ולאופיו.
  • גורים באופן טבעי נמרצים מאוד ומחפשים הרבה מאוד הזדמנויות למשחק. עם זאת, אימון יתר עלול לפגוע במפרקים שלהם ולהגביר את הסיכון לדלקת מפרקים. לעומת זאת, כלבים בגיל מבוגר יותר נוטים להתעייף מהר יותר. כמו כן, הנכונות של הכלב לזוז הרבה פעמים תלויה באופיו. גם את העצלנים שבהם, ובמיוחד אותם, חשוב להניע בצורה מהנה ומיטיבה.
  • טיול במרחב הפתוח הוא אחד הדברים הבסיסיים שאתם יכולים לעשות עם כלבכם, ואף צריכים. במהלך הטיול הכלב מקבל הזדמנות להתרוקן מצרכיו, לסמן טריטוריה, להכיר את כלבי השכונה ולפרוק אגרסיות. די בטיול 1 ארוך מידי יום כדי להרגיע את כלבכם ולשפר את מצב רוחו.
  • רבים נוהגים לרוץ עם הכלב או לרכוב על אופניים כאשר הכלב שלהם רץ לצידם. חשוב לציין שריצה היא פעילות מאוד טובה לכלבים מסוימים, אך חשוב למנן את משך הריצה והמהירות, שכן לכלבים את היכולת להזיע, מה שעלול להקשות עליהם לווסת את חום הגוף. מומלץ להתייעץ עם הווטרינר באשר לריצה עם הכלב בהתאם לסוג הכלב וגילו, ולהכיר את סימני המצוקה שהוא עלול להראות.
  • ניתן לשלב משחקים לכלביםמשחקים לכלבים בשטח פתוח עם משוכות שמותאמות לגודלו, שאותן הוא נדרש לעקוף על ידי ריצה קלה וניתור. על מנת ללמד את כלבכם לעשות זאת מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים שייתן לכם שיטות יעילות וקלות ליישום.
  • זריקת עצם משחק או צלחת מעופפת תגרום לכלבכם לרוץ ולשוב אליכם עם עיניים שמתחננות לפעם נוספת.
  • גם משחק חברותי עם כלבכם על השטיח יכול לספק לו הזדמנות נהדרת לפרוק אנרגיות ולאמץ את שרירי הגוף.
  • אם טרם יצא לכם לקנות קונג לכלב, אתם חייבים לנסות את הצעצוע שמגרה אותם לנוע בין דקות אחדות לשעות שלמות, רק מכיוון שפיצוח הקונג טומן בחובו הפתעה מזינה ובריאה.
  • גם כלבים שניתן לאמן קוגניטיבית ישמחו ללמוד טריקים חדשים.

פעילות גופנית לחתולים

לא רק כלבים דורשים פעילות גופנית סדירה. חתולים זקוקים גם כן לפעילות גופנית בכדי להבטיח שהם בקו הבריאות ובכושר טוב. השמנת יתר אצל חתולים היא בעיה נפוצה. אולם, לא מעט בעלי חתולים מפרשים חתול שמנמן כחתול שמח. לצד התערבות תזונתית, פעילות גופנית היא גורם מפתח שיסייע לכם לוודא שהחתול שלכם יהיה בריא, שמח ומאושר, וישמור על משקל תקין.

מאוד נפוץ לשמוע בעלי חתולים טוענים, שהחתול שלהם כל כך עצמאי, שאין שום סיבה להניע אותו לזוז או לעודד אותו להתעמל.

נכון, חתולים הם עצמאים הרבה יותר בהשוואה לכלבים, וחלקם אף נוהגים לטייל לבדם ברחובות העיר ולשוב הביתה. לחתולים העצמאים האלו כדאי לדאוג לקולר לחתולים, שיגן עליהם מפני טפילים שעלולים לתפוס טרמפ מהגינה השכונתית.

על מנת לעודד חתולים לנוע נדרש מבעליהם ליצור עבורם סביבה מגרה ועשירה בהזדמנויות לזוז ולחזק את הגוף. לעיתים צעצוע זול ופשוט יכול לגרום לחתול עצל לקפוץ ולהתרוצץ די הרבה זמן. זה גם מספק לו את הפעילות היומית, גם משעשע אותו וגם שומר עליו עסוק ושמח.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

אהבתי

אהבתי טוען...
עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0
חנות חיות קרוב לטבע

לקוחות יקירים, התגלתה בעיה קטנה באתר בגלישה במחשב בלבד.
צוות האתר עמלים כדי לפתור אותה במהירות.
במידה ונתקלתם בבעיה שלא ניתן ללחוץ על מוצרים ו/או שלא נפתח אפשר לעשות F5 (רענן) ולהמשיך מאותה נקודה.
אתכם הסליחה והמשך קנייה מהנה. (נוחה)

אל תחמיצו את המבצעים שלנו! 👇🏻

אנחנו לא שולחים ספאם!