משלוח חינם בכל הזמנה מעל 199 ₪!
זמן משלוח 2-5 ימי עסקים

🏠 > מאמרים

טיפול נכון לתוכי – בואו ננפץ כמה מיתוסים

בני אדם מגדלים תוכים מזה אלפי שנים. עם זאת, למרבה הפלא, מרבית הידע המצוי בידי האדם הממוצע אינו נכון או מדויק. התוצאה של זה היא טיפול לקוי, ואף התעללות בציפורים, שעלולה לגרום לה להיות עצובה, גם אם לא במתכוון.

כלובים לתוכים

בואו נפריך את המיתוסים הקיימים באשר לתוכים.

  1. תוכים הם ציפורים טרופיות

נכון שתוכים רבים גדלים באזורים טרופיים. עם זאת, הם הצליחו לאכלס כל גומחה אקולוגית בחצי הכדור הדרומי. במילים אחרות, תוכים חיים גם באזורים קרים, ואפילו מעל קו השלג על מרגלות הרי האנדים וההימלאיה.

  1. כל התוכים מדברים

חלק מהתוכים קולטים מילים בעצמם, אך מאחורי כל תוכי עם אוצר מילים עשיר עומד אדם שבילה מאות שעות וסייע לו ללמוד. אף אחד לא יכול להבטיח שתוכי ידבר, אך בחירה נכונה של סוג התוכי, ובמיוחד אם הוריו דיברו, יגדילו את הסיכויים לכך שהוא יוכל לרכוש את המיומנות הזו. עדיין, זו לא צריכה להיות הסיבה העיקרית לגידול הציפור המקסימה הזו.

  1. תוכים לא מבינים מה שאתם מדברים

 השימוש בכינוי “תוכי” נעשה מכוון למי שחוזר על מה שנאמר מבלי להבין את משמעות הדבר. אולם, מחקרים מראים, שלתוכים יש יכולת אינטליגנציה שמאפשרת לו להבין את בסיס השפה האנושית.

  1. תוכים חסרי הבעות פנים

זה שהמקור גוזל את מרבית תשומת הלב של פניהם, לא אומרת שאין לתוכים הבעות פנים. כמו רוב החיות החברתיות, גם לתוכים יש שפת גוף מורכבת, שבאה לידי ביטוי במצבי רוח ותגובות.

  1. תוכים דורשים פחות תשומת לב מכלבים וחתולים

למעשה, ההיפך הוא הנכון. רוב התוכים הם יצורים חברתיים אינטנסיביים, שדורשים הרבה יותר תשומת לב ביחס לחיות מחמד אחרות. שמירה על התוכי בכלוב לתוכים במשך שעות מרובות הנה בגדר התעללות, ועלולה לפגוע ברווחתו.

תוכים

  1. תוכים מלוכלכים

תוכים קפדנים בניקיון גופם כמו חתולים. הם עשויים לבלות שעות רבות בניקוי וטיפוח הנוצות שלהם, ולמעשה, אם נתקלתם בתוכי מלוכלך, סביר להניח שזו תוצאה של הזנחה.

  1. החזקת תוכי בכלוב לציפורים היא אכזרית

כל התוכים מאוד טריטוריאליים, וכבוגרים יהיה להם מרחב פרטי עליו ישמרו בקנאות. בטבע, החלל הזה הוא הקן שלהם, אך עבור תוכי ביתי, לעיתים קרובות זה יהיה כלוב לתוכי. כל עוד התוכי יכול להיכנס ולצאת בחלקים נרחבים של היום, אספקת הכלוב הנה בגדר הגנה חיונית לבריאותה הנפשית של הציפור.

  1. תוכים אוכלים רק זרעים

זרעים יכולים להוות חלק משמעותי מהתזונה של התוכי, אך על מנת לספק לו תזונה מושלמת, חשוב לתת לו שפע של פירות וירקות טריים. אף על פי שכדורי מזון של תוכים מכילים בדרך כלל די רכיבים תזונתיים, כמו בני אדם, גם התוכי נהנה מגיוון המזון, ולכן מומלץ להתייעץ עם מוכר בחנות חיות באשר לאוכל לתוכים.

  1. תוכים מסתדרים עם חיות אחרות

יש תוכים שמסתדרים עם חיות אחרות. עם זאת, אחרים עשויים שלא. מומלץ להימנע מאינטראקציה בין מינים שונים ללא השגחה, מכיוון שמינים שונים עלולים שלא להבין את שפת הגוף אחד של השני.

  1. תוכים יכולים לחיות 100 שנים

תוחלת החיים של התוכי תלויה במין. ידוע שמינים מסוימים מאריכים ימים וחיים בין 40 ל- 70 שנה. יש תיעוד לקקדו אחד בסן דייגו שחי מעל 100 שנה.

תוכים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

אהבתי

אהבתי טוען...
עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0
חנות חיות קרוב לטבע

לקוחות יקירים, התגלתה בעיה קטנה באתר בגלישה במחשב בלבד.
צוות האתר עמלים כדי לפתור אותה במהירות.
במידה ונתקלתם בבעיה שלא ניתן ללחוץ על מוצרים ו/או שלא נפתח אפשר לעשות F5 (רענן) ולהמשיך מאותה נקודה.
אתכם הסליחה והמשך קנייה מהנה. (נוחה)

אל תחמיצו את המבצעים שלנו! 👇🏻

אנחנו לא שולחים ספאם!