משלוח חינם בכל הזמנה מעל 199 ₪!
זמן משלוח 2-5 ימי עסקים

🏠 > מאמרים

השמנת יתר לחיות המחמד

כמו בני אדם, גם חיות מחמד עלולות להשמין ולפתח עודף שומן בגוף, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, כמו סוכרת או מחלות מפרקים ניווניות. על מנת לספק לחברכם הפרוותי את איכות החיים הגבוהה ביותר, להגדיל את תוחלת חייו ולמנוע ממנו השמנת יתר, מומלץ להקפיד לבצע את הצעדים הפשוטים הבאים:

 

כך תשמרו על חיית המחמד שלכם מפני השמנת יתר
כך תשמרו על חיית המחמד שלכם מפני השמנת יתר

שילוב של הזנה נאותה ופעילות גופנית

עלייה במשקל אצל חיות מחמד היא לרוב תוצאה של הזנת יתר וחוסר פעילות גופנית. כדי לשמור על משקל חיות המחמד שלך, הקפידו לספק איזון בריא בין צריכת מזון ופעילות גופנית. לדוגמה, תנו לכלב או לחתול שלכם שתיים עד שלוש ארוחות ביום במקום לספק מזון בכל עת, והקפידו לכלול לפחות הליכה יומית אחת או זמן משחק כלשהו.

בחירה נכונה של סוג המזון

שמירה על משקל תקין לכלבים וחתולים תלויה גם בסוג המזון שהם אוכלים על בסיס יומי. על הבעלים לבחור מזון מתאים לחיות מחמד בהתאם לגיל החיה, משקלה ורמת הפעילות שלה – על גבי האריזה של שקיות אוכל לחתולים או אוכל לכלבים תמיד מפורט הרכב המזון, משקל וגיל חיית המחמד לה הוא מיועד. באופן כללי, כלבים וחתולים צעירים צריכים לצרוך יותר קלוריות לקילו משקל גוף מאשר כלבים וחתולים מבוגרים. בעלי חיים עם אורח חיים פעיל ונקבות בהריון או הנקות דורשות יותר חלבון, מינרלים וקלוריות בתזונה. כמו כן, יש אוכל לגורים כמו רויאל קנין גורים או לכלבים בוגרים, ואפילו אוכל רפואי לכלבים במיוחד לחיות מחמד שזקוקות להזנה מיוחדת. אם הכלב שלכם כבר מראה סימני השמנה, תוכלו להתייעץ עם הווטרינר, האם כדאי לספק לו אוכל דיאטטי לכלבים.

השמנת יתר לחיות המחמד

עקבו אחר משקל חיית המחמד שלכם

פרט לשמירה על תזונה מסודרת ואיכותית ופעילות גופנית סדירה, חשוב לעקוב אחר המשקל של חיית המחמד. בעת הביקור אצל הווטרינר ניתן לשקול את חיית המחמד וכך לעקוב באופן עקבי ומסודר, לאבחן בעיות מבעוד מועד ולהקדים תרופה למכה. אם זיהיתם עלייה לא תקינה במשקל של חיית המחמד שלכם, התייעצו עם הווטרינר שלכם ופעלו בהתאם לעצותיו.

חשוב מאוד לאבחן בעיות בשלב מוקדם. עלייה במשקל עלולה להעיד על חסרים או בעיות בריאותיות, חלקן קשורות בבעיות הורמונליות כמו תת פעילות של בלוטת התריס אצל כלבים או אקרומגליה אצל חתולים, המוגדרת כעודף ייצור של הורמון הגדילה. כלבים עם תת פעילות של בלוטת התריס עולים במשקל מבלי לאכול יותר מזון מהרגיל, בעוד שחתולים עם אקרומגליה יחוו עלייה בתיאבון. כלבים וחתולים הסובלים מתסמונת קושינג ייראו כאילו הם עלו במשקל והבטן שלהם תיראה גדולה ונפוחה יותר, אך הם יחוו לעתים רחוקות עלייה במשקל.

לא משנה מה הסיבה להשמנה אצל כלבים וחתולים, מחלות משניות קשות ובעיות בריאות עלולות להתפתח אם החולה השמן לא יטופל, וככל שתקדימו לאבחן את הבעיה, כך תוכלו לפתור אותה ולמצוא את הגורמים לה ביתר קלות. כמו כן, אבחון מוקדם יימנע החמרה של בעיות נוספות בעתיד.

קיימות כיום שפע של עדויות לכך שהשמנה משפיעה על איכות החיים ועל תוחלת החיים של חיית המחמד. אצל כלבים השמנה קשורה לעיתים קרובות לבעיות מפרקים, כגון דלקת פרקים ואובדן ניידות, ואילו השמנה בקרב חתולים קשורה מאוד לסוכרת. בנוסף למצבים בריאותיים אלה, חיית מחמד שמנה עלולה גם לסבול מקשיים בנשימה, להתעייף מפעילות גופנית שגרתית ולא להיות מסוגלת לטפח את עצמה ביעילות.

השמנת יתר לחיות המחמד

למרות שזה עשוי להיות מפתה לקלקל את חיית המחמד שלך עם שאריות שולחן ומנות מזון נוספות, חשבו פעמיים וקחו בחשבון את כל ההשלכות שעלולות להיות מכך על בריאות חיית המחמד שלכם ואיכות חייה כתוצאה מכך. 

על מנת לספק לחיית המחמד שלכם חיים בריאים ומאושרים, התייעצו עם הווטרינר שלכם כיצד תוכלו לשמור בצורה מיטבית על אורח חיים מאוזן ולבחור את המזון המתאים לצרכי חיית המחמד שלכם.

לסיכום,

שמירה על בריאות חיית המחמד היא באחריות בעליו. עליכם לדאוג לו למזון בריא ואיכותי, לאפשר לו אכילה ופעילות סדירים ולעקוב אחר המשקל שלהם על מנת לאבחן השמנה או בעיות נוספות.

אין שום מניעה לפנק עם חטיפים לחתולים או לכלבים, קיימים שפע של פינוקים, כולל חטיפים לכלבים ששומרים על בריאות השיניים ועוד.

ממש כמו אצל בני אדם, השאלה היא מה המינון ולספק הכל במידה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

כמו בני אדם, גם חיות מחמד עלולות להשמין ולפתח עודף שומן בגוף, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, כמו סוכרת או מחלות מפרקים ניווניות. על מנת לספק לחברכם הפרוותי את איכות החיים הגבוהה ביותר, להגדיל את תוחלת חייו ולמנוע ממנו השמנת יתר, מומלץ להקפיד לבצע את הצעדים הפשוטים הבאים:

שמירה על משקל תקין לכלבים וחתולים תלויה גם בסוג המזון שהם אוכלים על בסיס יומי. על הבעלים לבחור מזון מתאים לחיות מחמד בהתאם לגיל החיה, משקלה ורמת הפעילות שלה – על גבי האריזה של שקיות אוכל לחתולים או אוכל לכלבים תמיד מפורט הרכב המזון, משקל וגיל חיית המחמד לה הוא מיועד

עלייה במשקל אצל חיות מחמד היא לרוב תוצאה של הזנת יתר וחוסר פעילות גופנית. כדי לשמור על משקל חיות המחמד שלך, הקפידו לספק איזון בריא בין צריכת מזון ופעילות גופנית.

פרט לשמירה על תזונה מסודרת ואיכותית ופעילות גופנית סדירה, חשוב לעקוב אחר המשקל של חיית המחמד. בעת הביקור אצל הווטרינר ניתן לשקול את חיית המחמד וכך לעקוב באופן עקבי ומסודר, לאבחן בעיות מבעוד מועד ולהקדים תרופה למכה.

אהבתי

אהבתי טוען...
עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0
חנות חיות קרוב לטבע

לקוחות יקירים, התגלתה בעיה קטנה באתר בגלישה במחשב בלבד.
צוות האתר עמלים כדי לפתור אותה במהירות.
במידה ונתקלתם בבעיה שלא ניתן ללחוץ על מוצרים ו/או שלא נפתח אפשר לעשות F5 (רענן) ולהמשיך מאותה נקודה.
אתכם הסליחה והמשך קנייה מהנה. (נוחה)

אל תחמיצו את המבצעים שלנו! 👇🏻

אנחנו לא שולחים ספאם!