משלוח חינם בכל הזמנה מעל 199 ₪!
זמן משלוח 2-5 ימי עסקים

🏠 > מאמרים

המדריך המלא לבחירת המזון לכלב שלך

בעלי כלבים עשויים להיתקל במגוון רחב של מזונות לכלבים, כאשר כל היצרנים טוענים שהם הטובים מכולם. הבחירה יכולה להיות מתסכלת, במיוחד עבור מי שלא יודע מה לחפש וכיצד לבחון את טיב המזון. ריכזנו את הטיפים הטובים ביותר לבחירת מזון לכלבים, כדי שתוכלו להבטיח לכלבכם את הטוב ביותר.

אוכל לכלבים

מה הופך מזון לכלבים ל”טוב”?

כלבים, בניגוד לחתולים, אינם טורפים בררניים. בעוד שבשר מהווה את רוב תזונתם, כלבים ביתיים יכולים להפיק חומרים מזינים גם מדגנים, מפירות וירקות. מזונות שאינם בשריים אינם מהווים רק חומרי מילוי, אלא יכולים להיות מקור יקר לוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. אולם, מזון איכותי יכיל את כל הרכיבים הללו במינונים המתאימים לכלבים.

תזונה נכונה לכלב

מזון הכלבים הטוב ביותר עבור כלבכם צריך לענות על צרכיו התזונתיים. למרות שרוב מותגי מזון הכלבים המסחריים עומדים בדרישות התזונה המינימליות לכלבים, חשוב לזכור שלא לכל כלב יש בדיוק אותם צרכים תזונתיים.

כלבים דורשים מגוון רחב של חומרים מזינים בכמויות שונות במהלך חייהם. הצרכים התזונתיים של גורים שונים מאלו של כלבים בוגרים, ולכן מומלץ להתאים את המזון לדרישות התזונתיות שנדרשות על פי גילו של הכלב.

הילס אוכל לכלבים, פרסטיז’ ובלקנדו הם בין המותגים ששמים דגש על רכיבים איכותיים.

כיצד לקרוא תווית מזון לכלבים

אחת הדרכים לפענח מהו מזון טוב לכלבים היא לקרוא את התווית.  יותר קל לומר מאשר לעשות זאת, מכיוון שקשה לקרוא תוויות, והן בשל הטעיות שונות שמצויות על חלק מהתוויות של המוצרים המשווקים בחנויות השונות.

להלן 8 נתוני מידע מרכזיים שצריכים להופיע על גבי האריזה ושבעת בחירת אוכל לכלבים, מומלץ לבחון:

  • שם המוצר – אם על גבי התווית מצוין המונח “בקר”, משמעות הדבר היא, שהוא מכיל 70% בקר. משמעות המונחים “ארוחת בקר” או “מנת בקר” היא, שיש במזון 10% בקר מכלל המרכיבים, “עם בקר” מכיל רק 3%, ו”בטעם בקר” מכיל פחות מכך. אותו הדבר בנוגע למרכיבים אחרים כמו עוף לדוגמה.
  • משקל נטו של המוצר .
  • שם וכתובת היצרן.
  • רשימת הרכיבים – רשימה זו אומנם לא מעידה דבר על איכות רכיבי המזון, אך היא מתארת את מה שהוא כולל. זה חשוב במיוחד עבור כלבים עם צרכים תזונתיים מיוחדים או אלרגיות שונות, וכן שימושי עבור בעלים שמעוניינים להאכיל את כלבם ברכיבי מזון ספציפיים.
  • לאילו מינים של בעלי חיים המזון מיועד (כלבים או חתולים). אריזות מסוימות עשויות להתאים לגזעים ספציפיים. התאמה מסוג זה נפוץ לראות באריזות המזון של רויאל קנין, היצרנית הוותיקה למזון לחתולים ולכלבים, שמייצרת עשרות פורמולות, המותאמות לגזעים שונים.
  • ניתוח תזונתי – מזון מלא ומאוזן מכיל את כל רכיבי המזון הנחוצים לכלב. על גבי האריזה צריך להיות פירוט של כמות החלבון והשומן המינימלית וכמות הסיבים והמים המקסימלית שהכלב צריך לצרוך לצד פרופיל התזונה הממוצע של היצרן. אחת מיצרניות המזון ששמה דגש על תזונה מאוזנת, שמורכבת מרכיבי תזונה מהטבע עם כמות גדולה של חלבון וללא דגנים היא טייסט אוף דה ווילד.
  • הצהרה על התאמה תזונתית.
  • הנחיות האכלה.

אוכל לכלבים

מזון הכלבים הטוב ביותר לגזעים קטנים וגדולים

סוגי אוכל לכלבים מגזעים קטנים ולכלבים מגזעים גדולים עשויים לספק צרכים תזונתיים שונים. כלבים מגזעים גדולים נוטים יותר לבעיות שריר-שלד מאשר גזעים קטנים יותר, ולכן הם דורשים לעתים קרובות מזון עם מאזנים שונים של חומרים מזינים מסוימים כדי לקדם את בריאות השרירים והשלד, במיוחד כגורים. כלבים מגזע קטן, לעומת זאת, יכולים להיחנק ממזון בגודל גדול, והם בעלי דרישות תזונתיות משלהם.

מזון הכלבים הטוב ביותר לגורים

הצרכים התזונתיים של כלבים משתנים לאורך כל חייהם. לגורים יש צרכים תזונתיים שונים מכלבים בוגרים, ולכן מרבית החברות מפתחות מזונות לגורים ומזונות לכלבים בוגרים, מה שמקל את הבחירה במידת מה.

גורים דורשים איזון תזונתי שונה מכלבים בוגרים, וזה משמעותי במיוחד בקרב גזעים גדולים, מכיוון שצריך לפקח על התפתחותם בזהירות בכדי למנוע בעיות בעצמות ובמפרקים.

מזון הכלבים הטוב ביותר לכלבים מבוגרים

צורכי התזונה של כלבים מבוגרים, בדרך כלל מגיל 7 ומעלה, עשויים להשתנות. רבים מהם נוטים לסבול בשלב זה מעודף או מתת משקל או בעיות בריאותיות שונות, ולא מעט מעדיפים בשלב זה מזון רטוב.

המזון הטוב ביותר לכלבים עם צרכים תזונתיים מיוחדים

אלרגיות, בטן רגישה והגבלות תזונה משפיעות על כלבים, כמו גם על אנשים. האכלת כלבים עם צרכי תזונה מיוחדים יכולה להיות מסובכת. אולם, דרך הפעולה הטובה ביותר היא להתייעץ עם הווטרינר לגבי אוכל רפואי לכלבים שעוזר בצורה הטובה ביותר למצבם. אחת החברות ששמה דגש על התאמת המזון לצורכי הכלב היא פרו פלאן, שמייצרת מגוון מזונות גם לכלבות הרות או מניקות ולכלבים מגזעים שונים.

חברות נוספות שמתמחות במזון בריאות הן אקאנה שמייצרת מזון שמותאם ביולוגית mongeמונג’ אוכל לכלבים מכיל בקר מיען, צבי וחזיר בר אשר מתעכלים בקלות ואינם מעוררים תגובות אלרגיות. גוסבי מייצרת מזון פרוביוטי לשמירה על בריאות המעיים.

מזון הכלבים היבש הטוב ביותר

מזון הכלבים הזמין והזול ביותר מזון יבש, שאינו דורש קירור. זהו למעשה היתרון העיקרי שלו על פני מזון רטוב לכלבים, מכיוון שהוא מכיל כ- 90% חומר יבש ו- 10% מים. זה מקל על האחסון.

מכיוון שמזון יבש לכלבים מיוצר על ידי שילוב ובישול של מרכיבים כמו בשר ודגנים, העמילנים שבמזון קלים לעיכול, ובתהליך הכנת המזון נהרסים רעלים שעלולים להזיק לכלב. ישנם סוגים רבים של מזון יבש לכלבים על המדפים, אך המזון היבש הטוב ביותר לכלבכם תלוי בצרכים התזונתיים שלו.

באופן כללי, מזון יבש באיכות גבוהה יותר, המכיל את המרכיבים המתאימים לשלב החיים ולגזע של הכלב הוא הבחירה הטובה ביותר.

מזון הכלבים הרטוב הטוב ביותר

מזון רטוב לכלבים, או שימורים לכלבים, הוא חלופה משתלמת לחלוטין למזון היבש. למרות שבדרך כלל הוא  מעט יותר יקר, הוא עשוי לעורר תיאבון גם בקרב כלבים בררנים במיוחד.

מזון רטוב לכלבים מכיל רבים מהרכיבים שיש במזון היבש, אך לא באותן כמויות. הוא מכיל כמויות גבוהות יותר של בשר טרי, עופות, דגים ותוצרי לוואי מן החי, יחד עם חלבונים שמקורם בדגנים. פרט לכך, הוא בעל חיי מדף ארוכים, אולם יש לאחסן אותו במקרר לאחר פתיחתו.

המזון הרטוב הטוב ביותר לכלבכם, בדומה למזון היבש, תלוי בשלב חייו של הכלב, בגזע שלו ובכל הצרכים התזונתיים המיוחדים או האלרגיות, אם ישנן. אחד המותגים המובילים בייצור מזון רטוב (ויבש) הוא פטקיינד, שמשלב חלבון ממקורות איכותיים.

כמה הכלב צריך לאכול?

בקרב הקהילה הווטרינרית גוברת הדאגה להשמנה בקרב כלבים. אף על פי שהבעיה קשורה לבעיות בריאות רבות, היא עלולה לנבוע מהרגלים לא נכונים של הבעלים, אשר לא יודעים כמה להאכיל את כלבם.

חשוב לזכור, שכמות המזון שהכלב צורך תלויה ברמת הפעילות שלו, מושפעת מעונות השנה, וכן ממחלות וגורמים נוספים. על מנת לעקוב אחר משקל הכלב מומלץ לשמור על הנחיות התזונה המצוינות על גבי אריזת המזון של הכלב, ובמידת הצורך, לקבל הנחיות תזונה מהווטרינר.

למניעת עודף משקל ושמירה על ערך גליקמי נמוך נסו את n&d אוכל לכלבים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

אהבתי

אהבתי טוען...
עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0
חנות חיות קרוב לטבע

לקוחות יקירים, התגלתה בעיה קטנה באתר בגלישה במחשב בלבד.
צוות האתר עמלים כדי לפתור אותה במהירות.
במידה ונתקלתם בבעיה שלא ניתן ללחוץ על מוצרים ו/או שלא נפתח אפשר לעשות F5 (רענן) ולהמשיך מאותה נקודה.
אתכם הסליחה והמשך קנייה מהנה. (נוחה)

אל תחמיצו את המבצעים שלנו! 👇🏻

אנחנו לא שולחים ספאם!