משלוח חינם בכל הזמנה מעל 199 ₪!
זמן משלוח 2-5 ימי עסקים

🏠 > מאמרים

המדריך המלא לבחירת המזון לחתול שלך

כדי לחיות חיים ארוכים ובריאים, החתול שלכם זקוק לתזונה נכונה. אספנו את הנושאים החשובים ביותר שעליכם לקחת בחשבון בבחירת התזונה המתאימה ביותר, כך שתוכלו להבטיח לו אריכות ימים ובריאות איתנה.

 

באופן כללי, החתולים נחשבים לטורפים, מה שאומר שהם מסתמכים על חומרים מזינים הנמצאים רק במוצרים מן החי. החתולים התפתחו כציידים שצורכים טרף המכיל כמויות גבוהות של חלבון, כמויות שומן מתונות וכמות פחמימות מינימלית, ותזונתם עדיין דורשת את הפרופורציות הכלליות הללו גם כיום. פרט לכך, החתולים דורשים יותר מתריסר חומרים מזינים אחרים, כולל ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן וחומצות אמינו.

למרות שהחתול שלכם צריך לצרוך כמויות מסוימות של מגוון חומרים מזינים ספציפיים כדי להיות בריא, המינון קריטי, ולכן יותר הוא לא בהכרח יותר טוב. הדבר נכון במיוחד לגבי ויטמינים ומינרלים, ולכן אם אתם מספקים לו תזונה מאוזנת ומלאה, לא יהיה צורך בתוספי ויטמינים ומינרלים, שעלולים להזיק לו. כמו כן, לחתול שלכם צריכה להיות גישה למים נקיים ומתוקים בכל עת.

מזון לחתולים

סוגי מזון לחתולים

סוגי המזון המשווקים בחנויות נבדלים בכמות החומרים המזינים, באיכותם ובטעמם. אחדים עשויים להיות קלים או קשים יותר עיכול, והם עשויים להכיל רמות חלבון, תכולת מים וצפיפות קלורית שונות.

מזון לחתולים

בשר ו/או תוצרי לוואי של בשר

מזון לחתולים

עופות ו/או תוצרי לוואי של עופות

מזון לחתולים

דגנים ו/או תוצרי לוואי של דגן

מזון לחתולים

דגים

מזון לחתולים

סיבים תזונתיים

מזון לחתולים

מוצרי חלב

מזון לחתולים

תוספי ויטמינים ומינרלים

נתחי המזון היבש מצופים לעתים קרובות בחומרים שמגבירים את טעם המזון טעם, כמו שומן מן החי.

מזון יבש לחתולים

מזון יבש לחתולים הוא זול יחסית, ומכיוון שהוא אינו מתייבש, הוא מציע לבעליו את הנוחות של האכלה בסגנון “בחירה חופשית”. עם זאת, מזון יבש עשוי להיות פחות טעים לחתול ביחס למזון לח או לח למחצה, ובהתאם לסוגי המרכיבים ואיכותם, הוא עשוי להיות גם פחות קל לעיכול. אם אתם משתמשים במזון יבש, חשוב לאחסן מנות שאינן בשימוש במקום קריר ויבש, ולא להשתמש במזון לאחר תאריך התפוגה שלו. 

המדריך המלא לבחירת המזון לחתול שלך.

בעלים לחתולים קונים לעתים קרובות כמויות גדולות של מזון יבש שניתן לאחסן במשך חודשים, אך יש לבדוק את תאריך התפוגה לפני האכלתו של החתול. אחסון מזון לתקופה ארוכה מפחית את הפעילות והעוצמה של ויטמינים רבים ומגביר את הסבירות לכך שאיכות חומצות השומן החיוניות המצויות במזון תרד.

חברות מסוימות מייצרות מזון שמותאם לסוג החתול ולצרכי הגזע הספציפיים. לבחירת המזון המותאם לחתול שלכם מומלץ לבחון את סדרת המוצרים של רויאל קנין.

מזון חצי לח לחתולים

בשר ותוצרי לוואי של בשר הם המרכיבים העיקריים של מזון לח למחצה, המכיל כ- 35% מים. חומרים אחרים, כולל קמח סויה, דגנים, תוצרי לוואי של דגנים וחומרים משמרים מתווספים להכנת המוצר הסופי. עלות המזון הלח למחצה היא בדרך כלל בינונית. מזון לח למחצה עשוי להיות מושך יותר מאשר מזון יבש, ולחלק מהחתולים ניתן לספק אותו במסגרת בחירה חופשית. אולם, לאחר פתיחת האריזה, האוכל יכול להתייבש, להיות פחות טעים ו/או להיות מעופש.

מזון משומר לחתולים

מזון משומר לחתולים מכיל 75% מים לפחות, מה שהופך אותו למקור תזונתי טוב. זהו בדרך כלל הסוג היקר ביותר של מזון לחתולים, והוא נחשב לסוג הטעים ביותר. זמינים הרבה סוגים שונים, שיכולים להיות מועילים לחתול שלכם.

מזון משומר הוא בעל חיי המדף הארוכים ביותר כאשר הוא נשאר סגור, אך אם פתחתם מנה, שמרו את הקופסה במקרר. מזון שנפתח עלול להתקלקל במהרה, ולכן לא מומלץ לשמור אותו לפרק זמן ממושך.

מזון משומר נחשב למאכל גורמה, ומכיל בדרך כלל בשרים כמו כליה או כבד, ותוצרי לוואי של בשר מלא כמרכיבים עיקריים. עם זאת, לא כל המותגים עשויים להיות שלמים מבחינה תזונתית, וחשוב לקרוא בעיון את תוויות התזונה על פריטי מזון מיוחדים לחתולים בכדי להבטיח שיש להם אחריות תזונתית.

בחירת מזון לחתולים

קריאת תווית התזונה על אריזות מזון היא הדרך הטובה ביותר להשוות בין מזון לחתולים.

יצרני מזון לחיות מחמד נדרשים לספק מידע תזונתי מסוים על האריזה. דרישות התזונה של החתול משתנות בשלבי חיים שונים, הכוללים חתלתולים, חתולים בוגרים, הריון והנקה. הטענה התזונתית על תווית המזון לחתולים צריכה לציין את שלב מחזור החיים של החתול שלגביו המזון מלא ומאוזן. חלק ממזונות החתולים מנוסחים לכל שלבי החיים, מה שיכול לפשט את תהליך הבחירה עבור בעלים עם מספר חתולים בגילאים שונים. אחרים מוגדרים כמזון לגורי חתולים או לחתולים בוגרים.

בין שמדובר באוכל לגורי חתולים או לחתולים בוגרים, בעת בחירת המזון לחתולים, חשוב לקרוא גם את רשימת החומרים. בדומה למזונות המיועדים לבני אדם, הפריטים מפורטים לפי סדר משקלם. מומלץ לחפש מזונות בהם בשר, תוצרי לוואי של בשר או פירות ים מופיעים בין המרכיבים הראשונים, מכיוון שזה מצביע על כך שהמזון כנראה מכיל מספיק מרכיבים מהחי כדי לספק חומצות אמינו וחומצות שומן חיוניות. אחת החברות ששמה דגש על ייצור מזון עם כמות חלבונים איכותיים גבוהה מן החי היא טייסט אוף דה ווילד, שמייצרת מזון מאוזן נטול דגנים.

לאחר שקבעתם שהמזון מלא ומאוזן, הבחירה בין סוגי המזון עשויה להיקבע לפי העדפתו האישית של החתול שלכם. חלק מהחתולים אוהבים מזון משומר, חלקם אוהבים מזון יבש וחלקם אוהבים שילוב של שניהם. בחרו את אלה המתאימים ביותר לחתול שלך.

אוכל לגורי חתולים

פינוקים

כולם נהנים לפנק מידי פעם את החתול, ואין בכך שום בעיה, כל עוד הפינוקים לא מהווים מקור התזונה העיקרי שלו.

כלל אצבע טוב הוא לא לתת לפינוקים לעלות על 10 עד 15 אחוזים מהצריכה הקלורית היומית של חתול. בנוסף, יש להימנע לחלוטין ממזונות מסוימים. למרות שבשר גולמי הוא מקור מצוין להרכבים תזונתיים רבים, הוא אינו מומלץ כמאכל או כפינוק לחתולים, מכיוון שהוא מהווה גורם פוטנציאלי לטוקסופלזמה ומחלות זיהומיות אחרות. כמה חתולים שצרכו מוצרי דגים משומרים המיועדים לבני אדם פיתחו הפרעות נוירולוגיות שעלולות להיות חמורות. חלב בדרך כלל אינו מומלץ כפינוק לחתולים, מכיוון שחתולים רבים רגישים ללקטוז ויכולים לפתח בעיות במערכת העיכול כתוצאה מחשיפה אליו.

שיקולים נוספים שעליכם לקחת בבחירת התזונה של החתול שלכם

חתולים יכולים להיות בררנים לגבי המקום שבו הם אוכלים. זכרו כי אזורים בהם יש תנועה ערה, רעש, נוכחות של בעלי חיים אחרים, מכלי מזון מלוכלכים או ארגזי אשפה סמוכים עלולים להרתיע חתול מאכילה. נסו להיות רגישים להתנהגות האכילה של החתול שלכם ולערוך התאמות נחוצות.

שמירה על משקל תקין היא שיקול נוסף. יש לשנות באופן ניכר את כמות המזון שהם צורכים במהלך חייהם כדי להבטיח שהם לא סובלים מעודף או תת משקל. השמנה היא הבעיה הנפוצה ביותר הקשורה לתזונה אצל חתולים, והיא גורמת לחתולים להיות רגישים למספר בעיות בריאותיות, כולל דלקת פרקים וסוכרת. אחד המותגים המוכרים שמייצר מזון לחתולים מבוגרים, מעוקרים ובעלי עודף משקל הוא Crocktail.

בקשו מהווטרינר שלכם לעזור לכם לקבוע את משקל הגוף האידיאלי לחתול שלכם ופעלו לפי הצעותיו להתאמת תזונת החתול שלכם, כך שתוכלו להגיע למשקל זה ולשמור עליו. אם החתול סובל מבעיות בריאות שונות, תוכלו להתייעץ עמו איזה אוכל רפואי לחתולים מומלץ עבור החתול שלכם.

למרות שחתולים רבים מסתפקים באכילת מזון אחד, חלק מהחתולים עשויים לפתח הרגלי אכילה נחרצים ולהיות סלקטיביים מאוד לגבי המזונות שהם יקבלו. האכלת החתול שלכם בשניים או שלושה מזונות שונים מספקת מגוון של טעמים ועשויה למנוע ממנו לפתח העדפה בלעדית למזון יחיד. חתול שמסרב לאכול יכול לפתח בעיות רפואיות חמורות. זה נכון לגבי חתולים חולים חסרי תיאבון, חתולים שעושים דיאטה ואף חתולים חמודים שפשוט מסרבים לאכול.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

אהבתי

אהבתי טוען...
עגלת קניות שלי0
אין מוצרים
המשך בקניות
0
חנות חיות קרוב לטבע

לקוחות יקירים, התגלתה בעיה קטנה באתר בגלישה במחשב בלבד.
צוות האתר עמלים כדי לפתור אותה במהירות.
במידה ונתקלתם בבעיה שלא ניתן ללחוץ על מוצרים ו/או שלא נפתח אפשר לעשות F5 (רענן) ולהמשיך מאותה נקודה.
אתכם הסליחה והמשך קנייה מהנה. (נוחה)

אל תחמיצו את המבצעים שלנו! 👇🏻

אנחנו לא שולחים ספאם!